ИЗПРАТИ СИГНАЛ
10 Jan

Кой следи частните линейки?

inside-ambulance-1319281_960_720

Шофьорът, който обърна по таван частната линейката тази събота на кръстовището до “Макдрайв” във Варна, е карал с 0,8 промила алкохол в кръвта, съобщава Varnautre.bg. От полицията обясняват, че мъжът, който е от Варна е карал с несъобразена с пътните условия скорост и при вземане на левия завой на кръстовището на бул. “Владислав” и “Отец Паисий” линейката се е обърнала. Водачът е бил сам в колата, не е превозвал пациент и за щастие няма пострадали. Водачът е санкциониран по административен ред.

Според очевидци частната линейка е била с пуснати звукови и светлинни сигнали, когато се е случила катастрофата. По закон това право имат колите на Спешната помощ, на МВР, на агенцията “Национална сигурност”, на Народното събрание, Военна полиция и структурите на правосъдното министерство.

Въпросната частна линейка е собственост на фирма, чийто шеф пък е шофьор на държавна линейка, което го вкарва в конфликт на интереси. Друга любопитна подробност е, че водачът не е имал трудов договор с фирмата за частни линейки.

Оказва се, че никой не следи дали частните линейки спазват правилата. Те работят пред много от болниците в страната и тяхната функция е да пренасят болни от легло до легло. Могат ли обаче да нарушават правилника за движение и да се възползват от привилегиите на държавните линейки?

Преди време пред Нова телевизия от Национална полиция посочиха,  че не са компетентни по въпроса. На същия въпрос от здравното министерство обясниха, че частните линейки се регистрират като всички останали МПС-та и не би следвало да се ползват със специален режим на движение.

А на такъв по наредба подлежат само санитарните автомобили на Спешна медицинска помощ от структурите на здравното министерство. При така поставената хипотеза не става ясно дали изобщо биха реагирали от МВР, ако се появят частни маркирани автомобили с буркан и надпис “Полиция”.